Jēkabpils pārstāvji piedalās Kalnciema tirdziņā un pasākumā “Lidosta”

Ik mēnesi Rīgas Kalnciema kvartālā satiekas sociālie uzņēmēji no dažādiem Latvijas reģioniem un Kalnciema kvartāla tirgus pārstāvji, lai dalītos ar savu pieredzi un zināšanām, kā arī veidotu jaunas sadarbības formas un īstenotu inovatīvas idejas. Pasākumu cikls nosaukts “Lidosta”, organizētāji ir Kalnciema kvartāls un Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācija. 

 Sociālajiem uzņēmumiem Kalnciema tirgū 25.augustā bija ierādīta īpaša vieta. Tā kā biedrība “Jēkabpils NVO resursu centrs” ir pievienojusies Latvijas Pretnabadzības tīklam (EAPN), kas ir dalībnieks Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācijā, tad kārtējā Kalnciema kvartāla tirdziņā šoreiz bija iespēja piedalīties diviem pārstāvjiem no Jēkabpils. Dalību pieteica biedrība “Ūdenszīmes”, tirgū piedāvājot savu rotu sērijas, un z/s “Senči”, piedāvājot tādus oriģinālus cēlkoka izstrādājumus kā pulksteņi, dēlīši ar nozīmīgiem teicieniem u.c.

Tirdziņam sekojošo “Lidostas” pasākumu vadīja moderatore Vita Brakovska, kas pati ir sociālā uzņēmuma īpašniece. Izvēlētā tēma bija – praktiskais radošums produktu virzībā “VISI KAĶI MELNI”. Atziņas, ar kurām viņa dalījās, sociālo uzņēmumu pārstāvjiem bija interesantas un mūsdienām – ikdienai pielietojamas!

Vita mums visiem atgādināja: katrreiz savas spalvas ir pašiem jāspodrina! Pārdošanā ir viena interesanta lieta: ja Tu gribi mani, tad man ir jāgrib Tevi! Proti pārdot SEVI! Vēstījumiem par sevi, saviem produktiem ir jābūt īsiem un saprotamiem. Produktam jāpiemīt trim lietām: jābūt praktiskam, ar stāstu, ar kaisli – ārpus ikdienas.

“Svaigi.lv” (www.svaigi.lv) dibinātājas Diāna Dzindule un Elīna Novadano no idejas par svaigiem Latvijas produktiem trīs gadu laikā ir izveidojušas uzņēmumu, kas sākumā sadarbojās ar 19 saimniecībām, bet tagad jau ar 100. Viņu skatījumā Latvijā ir ļoti rūpīgi jāizzina klients – tā vispirms ir anketēšana! Sadarbība un  uzmanība jāvērš īpaši jaunajiem klientiem un korporatīvajiem klientiem. Papildus pārdošana iegūstama tikai tad, ja zini par savu klientu daudz. Jaunie klienti izsaka savas vēlmes, paradumus, iegūst atlaides. Savukārt korporatīvie klienti ir pieraduši pie perfektuma, pastāvības, pie pārsteigumiem svētkos.

Latvijā operetes teātrim nav savas mājas, nav bāzes dotāciju. Latvijas operetes biedrības valdes priešsēdētāja Agija Ozoliņa – Kozlovska ar cerībām izstāstīja to ceļa gājumu, ko viņa kopā ar sabiedrību veic Latvijas labā.

Biedrība “Jēkabpils NVO resursu centrs” 2018.gadā Vidusdaugavas reģionā ir aktualizējusi tēmu par sociālo uzņēmējdarbību un iespēju dibināt savu sociālo uzņēmumu. NVO fonda projekta “Sabiedrības līdzdalības resursu attīstīšana Vidusdaugavas reģionā” ietvaros Jēkabpilī varēja piedalīties divos semināros un interaktīvā diskusijā ar Latvijas sociālās uzņēmējdarbības asociācijas eksperti Madaru Ūlandi, kā arī saņemt individuālas konsultācijas par šāda veida uzņēmējdarbības sākšanu un attīstīšanu. Seminārus un diskusiju kopā apmeklēja 51 unikālais dalībnieks. Projekts tiek realizēts ar Latvijas valsts finansējumu, tas noslēgsies oktobrī.

Ligita Upīte
Jēkabpils NVO resursu centrs
Projektu koordinatore